0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kritiserede gymnasier afviser angreb

Rapport viser, at under en tredjedel af gymnasielærernes arbejdstimer går på direkte undervisning. Men gymnasierne afviser, at de sløser med ressourcerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PETER HOVE OLESEN
Foto: PETER HOVE OLESEN

En undersøgelse fra Undervisningsministeriet kritiserer, at gymnasielærere har for lidt undervisningstid. Men de kritiserede gymnasier afviser, at deres lærere underviser for lidt.

Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Selv om deres lærere kun underviser i henholdsvis 1,6 og 1,5 timer per dag i gennemsnit, mener rektorerne for gymnasierne i Egå og Gribskov ikke, at deres lærere har for lidt tid bag katederet.

Rambøll Management, der har lavet undersøgelsen af gymnasielærernes undervisningstid for Undervisningsministeriet, konkluderer ellers, at det går ud over undervisningens kvalitet, at så få af lærernes arbejdstimer reelt går til undervisning, og så mange til forberedelse og planlægning.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere