0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

K dumper gymnasierne og vil øge fagligheden

Hensynet til innovation og tvær-faglighed har ødelagt gymnasierne, erkender Konservative

Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Fagligheden er gået fløjten, og det rammer både hver enkelt gymnasieelev og Danmarks fremtidige vækstmuligheder.

Sådan lyder erkendelsen fra regeringspartiet Konservative bare to år efter den seneste justering af gymnasiereformen. Partiet går nu til valg på en opstramning, der blandt andet vil betyde et opgør med de mange forskellige studieretninger, som gymnasieeleverne kan vælge imellem.



»Det her er vores erkendelse af, at den reform, regeringen har været med til at lave af gymnasierne, ikke gik, som den skulle. Det er kommet til at handle for lidt om faglighed og for meget om tværfaglighed. Det betyder, at studenterne kommer ud med alt for få basale egenskaber, og derfor ser vi, at alt for mange skal tage suppleringsfag bagefter«, siger uddannelsesordfører Charlotte Dyremose (K).

Hver fjerde må tage suppleringsfag
Gymnasieelever vælger i dag mellem et stort antal forskellige studieretninger, hvor de i princippet kvalificerer sig inden for de fag, de vælger.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere