0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Skolelærere: Udfordrede børn får ingen hjælp

Elever med særlige behov får ikke den støtte, de har brug for, siger ni ud af ti københavnske lærere i ny undersøgelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Samarbejde. Skoleledere skal hjælpe lærerne med at finde ud af, hvad de skal bruge for at få inklusionen til lykkedes, siger Anja Helmbæk Horst, som er skoleleder på Vigerslev Allés Skole i Valby. Arkivfoto: Thomas Borberg

Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Ni ud af ti lærere i København, der har elever med vidtgående vanskeligheder som adhd, Aspergers syndrom og autisme, svarer, at eleverne ikke får den støtte, de har brug for.

Det viser en ny medlemsundersøgelse om specialundervisning, inklusion og fællesskab i den københavnske folkeskole foretaget af Københavns Lærerforening blandt 1.116 medlemmer. Det bekymrer formanden for Københavns Lærerforening, Jan Trojaborg.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere