iPads, whiteboards, mobiltelefoner, apps og læringsspil, der træner elever i at stave og regne. Der er for alvor tændt for strømmen og de digitale læremidler ude på landets folkeskoler.
Alene fra 2012 til 2017 har kommuner og stat ifølge Kommunernes Landsforening investeret eller planlagt investeringer i omegnen af to milliarder kroner på it i folkeskolen – både til udstyr og til it-infrastruktur.
Men pengene er langt hen ad vejen spildt, siger Cathrine Hasse, der er professor på Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her