0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forælder: »Vi siger F for frikadelle«

Der er meget, forældre selv kan gøre for at gøre deres børn bedre til sprog og tal.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
LERVIK MAUD/Politiken
Foto: LERVIK MAUD/Politiken

Der bliver tænkt meget over at få læring ind i hverdagen, men det er ikke noget, forældrene stresser over. Kun hvis de pludselig bliver i tvivl om, om deres barn er bagud i forhold til de andre børn i daginstitutionen. Foto: Maud Lervik

Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En ny undersøgelse af 9.000 børn mellem 0-6 år i 14 kommuner, som blandt andet Rambøll, Aarhus Universitet og Syddansk Universitet står bag, viser, at mange børn kan risikere at være helt op til to år bagud, når de starter i skole.

Ifølge flere forskere er det ikke kun op til daginstitutionerne at udligne den store forskel. Det er i høj grad også forældrene, der kan gøre meget derhjemme for at sikre, at deres børn får så gode forudsætninger som muligt.

GUIDE:

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts