0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Minister: »Efterskolen skal være for alle«

Efterskoler løfter ikke altid eleverne fagligt, men de giver dem en række andre værdifulde kompetencer, siger uddannelsesminister Ellen Trane Nørby (V).

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Olesen Hove (arkivfoto)
Foto: Peter Olesen Hove (arkivfoto)

Uddannelsesminister. Ellen Trane Nørby ville gerne selv have været på efterskole, men kom det ikke.

Efterskoleliv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Efterskoleliv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Efterskoler er med til at gøre uddannelsestilbuddet i Danmark mangfoldigt. De unge udfordres på en anden måde, fordi det handler om meget mere end det faglige, og fordi efterskolerne er et internattilbud, mener uddannelsesminister Ellen Trane Nørby (V). Til gengæld har de en udfordring på det faglige og prisen, mener ministeren.

»Det er med til at give nogle sociale kompetencer og skabe noget modenhed hos de unge. En modenhed, som også nogle gange kan være en forudsætning for, om man kan tage en ungdomsuddannelse eller finde et arbejde«.

Hvad er efterskolernes største force?

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts