Som teatergænger kan man blive budt på så meget ... skønt og obskønt, saft og kraft. Som her forleden på den lille Reaktorscene på Østerbro Teater, hvor publikum blev budt på en luns lagkage – frisk fra fad og lige most flad af frejdigt kvindeskød.
Aftenens solostar, Emma Sehested Høeg, havde givet efter for alle forbudte lyster og gik om bord i en lagkage ved simpelthen at bestige den: langsomt – prøvende – lod hun sit skød glide henover og igennem de flødefede kagelag med det dramatiske hankønsnavn Othello. Nu var det jo også »en skamløs cabaret«, vi var blevet inviteret til, og skam få den, der ikke efterfølgende nød sin luns af kagen.
Der var netop måden, hun gjorde det på, der gjorde det pirrende. Allerførst stod hun bare der og ville dele kage ud og skulle da lige smage lidt med fingeren – for så at give pokker i al nydelsesforskrækket pigepænhed og tage skridtet fuldt ud, so to speak. Bum, dér sad hun så midt i hele masturbationsmolevitten af flødeskum og marcipan!
Kønt er det kvindelige begær ikke nødvendigvis, men frem skal det, og tak for det. Det er, hvad det basalt handler om i ’Velkommen til Pandora’ som feministisk intimteater.
Der er ikonisk power over den scene. Omsider et stærkt kvindeligt modsvar til Tommy Kenters legendariske kagestunt til Bodil-festen i 2003, da han fik det geniale indfald at bolle bodilkagen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind