0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

Skuespiller kørte sit skød hen over lagkage og serverede den for publikum

Talentstærke Emma Sehested Høeg går i skamløs aktion på Reaktor, så ingen kan være i tvivl om, at kvinder, mad og seksualitet er intimt forbundne størrelser, skriver Monna Dithmer i denne klumme.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jennifer Vedsted Christiansen
Foto: Jennifer Vedsted Christiansen

Emma Sehested Høeg lukker hele kvindekomplekset af fortrængt lyst, pinagtighed og frejdig skamløshed ud på scenen i 'Velkommen til Pandora'.

Erotik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Erotik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som teatergænger kan man blive budt på så meget ... skønt og obskønt, saft og kraft. Som her forleden på den lille Reaktorscene på Østerbro Teater, hvor publikum blev budt på en luns lagkage – frisk fra fad og lige most flad af frejdigt kvindeskød. ​​

Aftenens solostar, Emma Sehested Høeg, havde givet efter for alle forbudte lyster og gik om bord i en lagkage ved simpelthen at bestige den: langsomt – prøvende – lod hun sit skød glide henover og igennem de flødefede kagelag med det dramatiske hankønsnavn Othello. Nu var det jo også »en skamløs cabaret«, vi var blevet inviteret til, og skam få den, der ikke efterfølgende nød sin luns af kagen.

Der var netop måden, hun gjorde det på, der gjorde det pirrende. Allerførst stod hun bare der og ville dele kage ud og skulle da lige smage lidt med fingeren – for så at give pokker i al nydelsesforskrækket pigepænhed og tage skridtet fuldt ud, so to speak. Bum, dér sad hun så midt i hele masturbationsmolevitten af flødeskum og marcipan!

Kønt er det kvindelige begær ikke nødvendigvis, men frem skal det, og tak for det. Det er, hvad det basalt handler om i ’Velkommen til Pandora’ som feministisk intimteater.

Der er ikonisk power over den scene. Omsider et stærkt kvindeligt modsvar til Tommy Kenters legendariske kagestunt til Bodil-festen i 2003, da han fik det geniale indfald at bolle bodilkagen.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts