0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kvinder har overtaget Venedig, og nu skal arkitekturen reddes

Arkitekturbiennalen i Venedig byder i år på en smuk og inspirerende hovedudstilling med fokus på skønhed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Andrea Avezzu
Foto: Andrea Avezzu

Lyset brager ind gennem vinduerne i udstillingsbygningerne – blandt andet på britiske Alison Brooks’ allé af trærammer.

Arkitektur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Arkitektur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Aldrig har solen skinnet så meget over udstillerne på Arkitekturbiennalen i Venedig som i denne 16. udgave af verdens største arkitekturudstilling.

Det skyldes ikke et exceptionelt godt vejr – her er rart og sommerligt, som her plejer ved åbningen – nej, årsagen er, at vinduerne og ovenlysene i de to store udstillingssteder Arsenale og Padiglione Centrale ikke er tildækkede.

De to bygninger og deres særlige karakterer er bogstavelig talt trådt frem i lyset, og det er helt i overensstemmelse med det manifest, som de to kuratorer bag hovedudstillingen Freespace, Yvonne Farrell og Shelley McNamara, har lagt som baggrund for den.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter