Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Folkets klimamarch på Christiansborg Slotsplads i foråret var et bevis på, at klimakrisen ligger befolkningen meget på sinde. Først nu er det ved at afspejle sig i mediernes dækning.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Jacob Mollerup: Mange medier dækker stadig klimaet totalt utidssvarende, forfejlet og helt utilstrækkeligt

Klimadækningen er af mange redaktører i årtier blevet betragtet som pligtstof – noget, læsere og seere reelt ikke orkede at høre mere om. Det billede er vendt det seneste par år. Samtidig er flere medier omsider begyndt at kalde en krise for en krise.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Klimahistorier har haft et ry som kedelige og deprimerende. De kunne være nok så vigtige, men i årtier har indflydelsesrige redaktører ikke troet på, at de var vejen til at sælge aviser eller skaffe tv-seere. Helt markant har denne opfattelse været på de store amerikanske tv-stationer. Her har klimadækningen været så beskeden og sporadisk, at det i sig selv er et af tidens skandaløse mediesvigt. Da rapporten fra FN’s Klimapanel blev offentliggjort sidste efterår, var der flere store stationer, der slet ikke omtalte den.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden