0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fire hjerter: Drop det hysteriske latteranfald og de fjollede solbriller, så kan dette udvikle sig til en fremragende Tjajkovskij-oplevelse

Den tyske instruktør Hinrich Horstkotte har taget et enkelt, men vellykket greb om den russiske opera ’Eugen Onegin’, hvor kærligheden lever som et spøgelse.

Anders Bach
Foto: Anders Bach

Tenoren Dmitrij Bashkirov er sminket som hvid klovn i rollen som digteren Lenskij, der skydes af Jens Søndergaard som titelfiguren Eugen Onegin.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Den vittige vinkel er, at ordet stuebirk får en ny betydning i denne forestilling, hvor de høje birkestammer gror indenfor i stuerne.

Den mere alvorlige vinkel er, at ingenting her i livet er enten sort eller hvidt. Heller ikke den helt store kærlighed, der kun rammer en gang, og som kan leve videre som et uforløst spøgelse, til man dør.

Der er sort-hvide birketræstammer på scenen i Den Jyske Operas nye turnéforestilling, og alle medvirkende er klædt i hvidt og boltrer sig i lyse omgivelser. Lige på nær en. Nemlig den unge laps Eugen Onegin – udtal hans navn med fed russisk accent: Å’njægin – som er kommet ud på landet hos de hvidklædte mennesker.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce