En højlydt prut fylder klasselokalet, og 3. b løber fra fnis til mavelatter på under et sekund. Prutten kommer fra deres matematiklærer Ditte Marie Rønde Kinger. Eller rettere: Den kommer fra den iPad, hun står med.
Det er den grønne figur Muggen Mås, der har sluppet en vind, da Ditte Marie Rønde Kinger skulle vise det matematikspil, som klassen har arbejdet med i et par uger. Ikke at man behøver at forklare 9-årige børn, hvordan en iPad fungerer. Kort tid efter sidder ungerne uden den helt store voksenhjælp og regner for at få Muggen Mås og hans ven Bøvse Bob til at prutte og bøvse op i hovederne på hinanden.
»Jeg sammenligner det med dengang, vi voksne blev sat til at løse regnestykker i et kladehæfte for at terpe«, forklarer Ditte Marie Rønde Kinger.
»Det her er bare mere underholdende«.
Spillet ’Monster Matematik’ er allerede hentet 24.000 gange, og en række skoler eksperimenterer som skolen på Duevej på Frederiksberg med at bruge det aktivt i matematikundervisningen i indskolingen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Du er der næsten
Du behøver ikke et abonnement for at læse artiklen. Det eneste, du skal gøre, er at oprette en profil, og så kan du læse videre.
Opret profilHar du allerede en profil? Log ind her.