Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

På udstillingen mødes billedet, der er en fortælling uden ord, med fortællingen i ord, der er kommet op på væggen, som et billede. Det er digteren Ursula Andkjær Olsen, der gør billedkunstneren Sophia Kalkau selskab på Den Sorte Diamant.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Fem hjerter: Vi var nødt til at sende to anmeldere til denne udstilling på Den Sorte Diamant

Den Sorte Diamant har sat to sammen i én og samme udstilling: digteren Ursula Andkjær Olsen og billedkunstneren Sophia Kalkau. De er nok forskellige, og dog har de meget at være fælles om. Et sådant møde kræver også et møde mellem to anmeldere, så vi sendte både kunstanmelder Peter Michael Hornung og lyrikanmelder Thomas Bredsdorff.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Vi er blevet vænnet til, at alt, hvad der er indrammet og kan ses på en væg, er billedkunst. Poesi er i bøger. Kun på en udstilling kan poesi blive skriften på væggen. Men bliver den til billedkunst, fordi den kan læses på en væg? Og bliver billeder mere poetiske af, at de bliver naboer til en lyrikers ord?

Kampagnetilbud: Prøv 3 måneder for 299,-

Få den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden