Liam Neeson spiller mere eller mindre samme rolle som i 'Taken'-trilogien. Nu bare som pendler.

Liam Neeson spiller mere eller mindre samme rolle som i 'Taken'-trilogien. Nu bare som pendler.

Filmanmeldelser

Liam Neeson er hårdtslående pendler i ny actionfilm, der ligeså godt kunne have været en fortsættelse af 'Taken 3'

I 'Sidste stop' er Liam Neeson steget ombord på det forkerte tog, men det tager ikke lang tid at finde ud af, at det nok er skurkene der i virkeligheden burde have undgået at pendle.

Filmanmeldelser
FOR ABONNENTER

Historier om, hvordan hr. Middelmand snøres ind i forbryderiske planer og rives med i en kamp på liv og død uden at kende baggrund eller bagmænd, er næsten en subgenre i sig selv, og jo mere uigennemskuelig, desto flere muligheder for suspense, action, plotkolbøtter, forbundsfæller/venner, der bliver til fjender, og omvendt.

Myndighedsmisbrug og overvågningsteknologi har åbnet nye muligheder for den type historier. Og det hele udnyttes maksimalt i denne stiløvelse om den 60-årige forsikringsagent (og heldigvis fhv. politimand) MacCauley, der bliver fyret fra sit job og på vej hjem i pendlertoget (originaltitel: ’The Commuter’) lader sig friste af en ukendt (og af den store dusør, der kan kompensere for fyringen) til at finde og udpege en lige så ukendt medpassager – uden at kende konsekvenserne for den udpegede.

Så godt som uafbrudt i billedet har Liam Neeson bekvemt kunnet overføre sin efterlønsactionhelt fra ’Taken’-trilogien helt uændret til historien her, hvor han med samme trætte vemod gør kål på modstanderne, redder de (fleste af de) uskyldige og modbeviser forbrydersloganet: Ædelhed findes ikke. De karle valgte den forkerte pendler!

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce