0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Iransk kunstnertrio velsigner Den Frie med visuel overflod

En sand totalinstallation gæster Udstillingsbygningens underjordiske lokaler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Lior Zilberstei
Foto: Lior Zilberstei

Generøst. Hesam Rahmanian har malet manden med svanen, men han deler også væggen med Etel Adnan, Thomas Rowlandson og R.B. Kitaj.

Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kunstanmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De, der elsker edderkopper og lader dem sove i håret, er i amerikanske Richard Brautigans digt ’The Return of the Rivers’ fra sidst i 1960’erne: børn.

Uskyldige, tillidsfulde børn, der bebor en anden verden end vores. Når de to linjer af det meget længere digt nu er endt som overskrift på en udstilling af tre unge iranske kunstnere, siger det en hel del mere, end man måske skulle tro.

Ramin Haerizadeh (f. 1975), Rokni Haerizadeh (f. 1978) og Hesam Rahmanian (f. 1980) er dog hverken særlig uskyldige, tillidsfulde eller udsendinge fra en bedre verden. Måske ligefrem tværtimod. Men de er visuelle poeter.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere