0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Efter et år med Radio4: For få kender den. Og kvaliteten er for lav

Selv efter et år på fm-båndet aner de fleste danskere ikke, hvad Radio4 er. Men direktøren er godt tilfreds, siger hun i dette interview.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Arkivfoto: Finn Frandsen

Anne-Marie Dohm er godt tilfreds med Radio4's første år på fm-båndet.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kun 34 procent af danskerne kender Radio4. Det viser den kendskabs- og kvalitetsmåling, som radioen, der overtog Radio24syvs plads på fm-båndet, har fået lavet. Det er kun halvt så mange som 60 procent, der er kravet til radioen. Og heller ikke kvalitetskravet kan Radio4 leve op til. 75 procent af lytterne skal vurdere kvaliteten som høj eller meget høj. Det gør kun 71 procent.

Alligevel er radioens øverste chef, Anne-Marie Dohm, godt tilfreds.

»Jeg siger det, jeg kan huske, at Jørgen Ramskov sagde om Radio24syv i begyndelsen: De kendskabsmål, der er opsat, er nok relativt urealistiske for nye medievirksomheder. Jeg tror, man skal forvente at lande her, når man er en ny medievirksomhed. Det vigtigste er kvalitetsmålingen«.

Men den ligger jo også under kravet?

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter