0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

For meget »breaking og bjælker«: Nye afsløringer om falsk historie øger kritik af TV 2

TV 2 har »tilsidesat normale journalistiske procedurer«, siger mediekommentator, efter at Ekstra Bladet kan fortælle, at stationen så bort fra advarsel om problematisk kilde.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var historien, der kunne have ændret det grønlandske valg, men som viste sig at være det rene fup.

Få dage før landstingsvalget 6. april bragte TV 2 en artikel, der påstod, at Múte B. Egede, formand for partiet Inuit Ataqatigiit, havde været inhabil i to sager, hvor han havde deltaget i politiske beslutninger, der havde givet ham personlig gevinst.

Men historien, som var bygget på et tip, holdt ikke. Og ifølge Múte B. Egede fik han ikke mulighed for at svare på anklagerne, før TV 2 bragte dem, og stationen skulle ifølge ham være blevet tippet af en kilde, som havde interesse i at påvirke den grønlandske valgkamp.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere