0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Unge og børn tjener gode penge på sociale medier

På det sociale medie musical. ly, hvor brugerne er fra 9 år og op, kan en 14-årig fyr fra København få penge på at markedsføre apps til sine fans.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Lakserytteren. Rasmus Kolbe samarbejder med eksempelvis SAS eller Coca-Cola, som han laver kampagner for på Snapchat til sine mange følgere. Han overvejer stadig, om musical.ly også skal være et sted, hvor han laver reklamer.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De har deres egen betegnelse, i hvert fald på engelsk: influencers.

Som regel er de ret unge, nogle af dem er stadig børn. De er ikke nødvendigvis kendt af folk, der ikke er på sociale medier som Instagram, Snapchat eller musical. ly. Og så kan de tjene rigtig mange penge på treenigheden personlighed, kreativitet samt en mobiltelefon med kamera.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu