Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Konkurrence. Det nye ugeblad: 'Tæt På - kendte og kongelige' kommer til at være en direkte konkurrent til de andre sladderblade.
Foto: Finn Frandsen

Konkurrence. Det nye ugeblad: 'Tæt På - kendte og kongelige' kommer til at være en direkte konkurrent til de andre sladderblade.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Milliardær poster millioner i nyt dansk sladderblad

Den 16. november kommer det nye ugeblad: 'Tæt På - kendte og kongelige' på gaden.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Nogen ville måske mene, at der er nok kulørte blade i den danske presse, men den holdning deler Karsten Ree ikke.

Den 71-årige rigmand, der tjente 2,1 milliarder kroner, da han solgte Den Blå Avis for otte år siden, er nemlig én af hovedinvestorerne bag et ny ugeblad, der skal være en direkte konkurrent til 'Se og Hør' og 'Her & Nu'.

Det skriver BT og Ekstra Bladet.

Vi, der starter det nye blad, har nok bare den tanke, at 'Her og Nu' er blevet lidt for blødt et blad til vores smag

Det nye ugeblad kommer til at hedde: 'Tæt På - kendte og kongelige' og udkommer første gang onsdag den 16. november, og det er planen, at ugebladet efterfølgende skal være at finde på avishylderne hver onsdag.

Krigserklæring

Det er flere garvede kræfter fra de to konkurrerende sladderblade, som står bag det nye ugeblad.

Den nuværende nyhedschef på Her & Nu, Per Kuskner, kommer til at udfylde rollen som chefredaktør, og journalist Peter Bugge, der i mange år har arbejdet hos Se og Hør, bliver redaktionschef på det nye ugeblad.

Derudover har 'Tæt På' sikret sig nogle af landets førende gossip-reportere og kendisfotografer, og dermed kan det ligne en direkte krigserklæring over for ugebladsmastodonterne Aller og Egmont.

»Det er vigtigt for mig at understrege, at vi på 'Tæt På' hverken er sure eller bitre. Aller og Egmont vil formentlig se os som en irriterende sten i skoen. Trods det, at vi er mange på ’Tæt På’, der har en fortid på ’Se og Hør’ og ’Her og Nu’, er der intet personligt i det her. Det er ren business«, siger Per Kuskner til Ekstra Bladet og uddyber:

»Vi, der starter det nye blad, har nok bare den tanke, at 'Her og Nu' er blevet lidt for blødt et blad til vores smag«.

Lukker ikke efter en måned

Per Kuskner udtaler til Ekstra Bladet, at det kommende blad kommer til at ligge et sted mellem de to konkurrenter, og selvom der ikke foreligger nogen garantier fra rigmanden Karsten Ree om, hvor længe der er åbnet for pengekassen, så forventer Per Kuskner, at bladet vil komme til at få en lang levetid.

ENGLAND

»Jeg vil sige det på den måde, at vi har lagt nogle realistiske budgetter, så vi kommer ikke til at lukke efter en måned. Vores tv-stof får vi leveret af en ekstern partner (Ritzaus Bureau, red.) og vores layout får vi leveret af freelancere, så vel er det dyrt, men vi snakker ikke hundredvis af millioner«, siger han.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden