De vil det hele, de unge komponister. Udfordre med lyd, med video, med underfundige tanker, med bevægelser og med humor. Alt sammen kogt sammen i et enkelt værk. Enhver, der er fan af Richard Wagners operaer eller Karlheinz Stockhausens multimedieforestillinger, ved, at der er guld at hente, når alle sanser sættes til at arbejde i en kunstnerisk bevægelse. Men det stiller godt nok også høje krav til komponisternes talent, og det hele risikerer at falde sammen som en soufflé, når bare en side af sagen fungerer dårligt.
Festivalen Gong Tomorrow har specialiseret sig i den slags tværgående fænomener. Tidligere under navnet Wundergrund og ofte med stor succes. De tør godt eksperimentere, og når det nu er ægte eksperimenter, de foretager, kan det som bekendt godt mislykkes. Det gjorde åbningen fredag. Delvis.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her