0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ombudsman criticises Coca-Cola

The Danish ombudsman says that Coca-Cola’s PlantBottle advertising campaign was misleading.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG
News in English
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
News in English
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

The Danish Consumer Ombudsman has handed down a decision in which he has criticised US soft drinks producer Coca-Cola for misleading customers about its environmental footprint and contravening both Danish and EU marketing rules, according to Berlingske.

According to the report, the decision contains nine points of criticism suggesting among other things that Coca-Cola has presented undocumented claims and has failed to change policy when breaches have been brought to its attention.

Since the United Nations Climate Summit in Copenhagen, Coca-Cola has attempted to brand itself as environmentally-friendly, among other ways in saying that it PlantBottle resulted in reduced CO2 and reduced pollution. But the Danish ombudsman has wanted proof.

Edited by Julian Isherwood

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter