0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forstå luftslaget: Er Ryanairs base i København en arbejdsplads i Danmark?

Ryanair vil flyve fra København. LO har en god sag, vurderer advokat.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Jørn Villumsen

Arbejdsmarked
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Arbejdsmarked
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Torsdag 26. marts har det irske lavprisselskab Ryanair en base i København med et fly, 10 piloter og 30 kabineansatte. Dermed er Ryanair oppe på 73 baser i Europa, men Ryanair flyver til godt 100 flere destinationer, end de har baser, så de betjener i alt 189 europæiske lufthavne.

Kort fortalt er en base dér, hvor piloter og den øvrige besætning starter og slutter deres tjeneste. Det er et krav fra EU, at alle besætningsmedlemmer skal være tilknyttet en base. På et pressemøde i sidste uge forklarede kommerciel direktør David O'Brien, hvorfor Ryanair gerne vil have en base i København.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere