0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Køb-dansk kampagner breder sig

Kampagner til gavn for danske varer breder sig i USA og i Tyskland.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Borberg Thomas
Foto: Borberg Thomas

Køb-dansk kampagner breder sig på store markeder som USA og Tyskland - Foto: Thomas Borberg

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Køb dansk-kampagner på kæmpemarkeder som USA og Tyskland kan give danske virksomheder en salgsmæssig optur, der opvejer tabene fra den arabiske boykot.

Det skriver Børsen.

Virksomheder som Arla, Lego og Carlsberg tror på øget salg, når kolonnerne skal gøres op næste gang, og Dominique Bouchet, professor i marketing og sociologi ved Syddansk Universitet, forventer også et plus.

Bryder sig ikke om boykot
»Det kan bestemt godt få en effekt. Normalt er der en større effekt den anden vej, når man markerer sin afsky og irritation gennem en boykot. Men den nuværende situation er helt usædvanlig, og mange bryder sig ikke om den muslimske boykot og de ekstremistiske reaktioner på tegningerne. Det udtrykker de nu ved at købe danske varer,« siger Dominique Bouchet til Børsen.

Han understreger, at der ikke er sammenlignelige fortilfælde, så det er svært at spå om, hvor stor effekten bliver.

ritzau

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere