0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ny trend: Lad kunden udvikle varen

Ny trend i erhvervslivet gør udvalgte forbrugere til aktive deltagere i produktudviklingen. Lego er blandt de danske virksomheder, som er hoppet med på vognen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Langkilde Morten
Foto: Langkilde Morten

En af de virksomheder herhjemme, som er hoppet med på CustomerMade-trenden, er Lego. - Arkivfoto: Morten Langkilde

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvem ved mere om, hvad kunderne vil have, end kunderne selv?

Det er filosofien bag en ny trend, der stormer frem i erhvervslivet.

CustomerMade bliver fænomenet kaldt, og kort fortalt dækker det over, at brugeren eller kunden er med til at videreudvikle eksisterende produkter eller finder på helt nye produkter.

Lego med på vognen
»Det nye er, at nogle firmaer har udviklet systematiske metoder til at integrere brugerne i produktudviklingsprocessen. Trenden er, at virksomhederne har åbnet øjnene og set potentialet i kundernes idéer«, forklarer Lars Bo Jeppesen, adjunkt og forsker i innovation ved Copenhagen Business School.

En af de virksomheder herhjemme, som er hoppet med på vognen, er Lego. Den danske legetøjsproducent har således haft fire dedikerede brugere med til at udvikle den nye generation af de populære Mindstorms-robotter, der kommer på gaden til efteråret.

/ritzau/

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere