0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tilfredshed med forsikringsselskaber stiger

Ny undersøgelse fra Handelshøjskolen i Århus viser, at danskerne generelt er godt tilfredse med deres forsikringsselskab. Men selskaberne er uigennemskuelige.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Danskerne er generelt tilfredse med deres forsikringsselskaber, og tilfredsheden med den normalt så udskældte branche er på vej op.

Det viser en ny undersøgelse af danske forsikringsselskabers skadesforsikringer foretaget af Dansk KundeIndex på Handelshøjskolen i Århus.

Kendt for klager
Selv om mange sikkert forbinder forsikringsbranchen med klager på stribe og utilfredse kunder, viser undersøgelsen, at branchen generelt har høj tilfredshed sammenlignet med andre brancher.

På en skala fra 0 til 100, hvor 0 angiver, at kunderne er meget utilfredse, og 100 angiver, at kunderne er meget tilfredse, får den samlede branche 74.

Det er en stigning i forhold til tidligere år og viser, at danskerne generelt er godt tilfredse, fremgår det af undersøgelsen.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere