0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hotline skal standse annoncehajer

Sommertid er højsæson for annoncehajer, der forsøger at lokke små firmaer til dyre annoncer på nettet. En ny hotline skal hjælpe firmaer, der udsættes for hajerne.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

En ny hotline - en særlig telefon med ekspertise i den anden ende - skal standse nettets annoncehajer. Altså stoppe firmaer, der sender ublu regninger til andre firmaer for reelt værdiløse annoncer på nettet.

Det mener Håndværksrådet, der længe har bekæmpet annoncehajerne og Foreningen af Danske InternetMedier, FDIM, der repræsenterer de fleste af de seriøse søgetjenester på nettet. De to organisationer er gået sammen om hotlinen.

Nettets omdømme skades
»Telefonbøgerne på nettet er nogle af landets mest benyttede og populære søgetjenester. Mange internetbrugere er rigtigt glade for hurtigt at kunne finde et telefonnummer eller en ruteplan, og det har stor værdi for annoncørerne at være eksponeret på de populære sites«, siger direktør Jon Lund fra FDIM og fortsætter:

»Men det gode omdømme skæmmes af professionelle annoncehajer, som med deres metoder både skader de virksomheder, som de opsøger, og branchen som helhed. Derfor har FDIM besluttet at sponsorere oprettelsen af Håndværksrådets annoncehajhotline«.

Højsæson nu
Annoncehajerne har højsæson i sommertiden, hvor de normale regnskabsførende ofte er på ferie og det derfor er nemmere at få et lille firma på krogen.

FDIM har i forvejen udviklet et etisk mærke, som markerer om et søgesite lever op til en række krav. Krav annoncehajerne typisk ikke lever op til. Håndværksrådet er i forvejen involveret i websiden annoncehajer.dk, der giver gode råd.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere