0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Danskerne er vilde med udenlandsk øl

Importen af udenlandske specialøl er steget voldsomt, og det skæpper også godt i Carlsbergs kasse.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Der er ingen grund til at have dårlig samvittighed over for Carlsberg, hvis der smutter en belgisk Leffe eller en tysk Franziskaner i indkøbskurven i stedet for en pilsner fra den nationale bryggerigigant.

Konkurrencen fra de udenlandske ølmærker, der tager stadig flere hyldemeter i de danske butikker i disse år, er nemlig en ganske udmærket forretning for Carlsberg.

Tredjedel af markedet
Gennem det selvstændige datterselskab House of Beer sidder bryggerikoncernen på tæt på en tredjedel af markedet for import af specialøl i Danmark.

House of Beer importerer 50 udenlandske ølmærker heriblandt kendte navne som Hoegaarden, Leffe, Franziskaner, Sol, Brooklyn, Becks, Guinness, Staropramen og Stella Artois. Det tjente virksomheden knap 2,2 millioner kroner på i 2004.

/ritzau/

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere