0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Stort kendskab til e-mærke

Forbrugerne er positive over for e-mærket til net-handel - og mærket er godt kendt blandt internetkunder, viser en undersøgelse fra e-handelsfond.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Ni ud af ti forbrugere er positive over for idéen bag e-mærket, som anvendes i forbindelse med handel via internet. Det viser en undersøgelse, der er foretaget af E-handelsfonden.

Undersøgelsen viser, at tre ud af fem forbrugere, som handler på nettet, kender til e-mærket, hvilket er en fremgang på 15 procent i forhold til året før.

»Det er tydeligt, at e-mærkets kendskabsgrad er opadgående hos forbrugerne. Vi er især tilfredse med, at hver femte forbruger selv nævner, at de kender e-mærket«, siger Hans Henrik Højberg Heming, formand for e-handelsfonden.

Antallet af e-mærkede netbutikker er vokset med 75 procent fra årets begyndelse, og fonden forventer en fordobling set over hele året.

E-mærket er et kvalitetsstempel til netbutikker. For at få tildelt mærket, skal man leve op til en stribe krav om bl.a. forbrugerbeskyttelse og antispamregler.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere