0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Digitale frimærker på britiske breve

Det britiske postvæsen indfører digitale frimærker. Det giver virksomheder og private mulighed for selv at designe frimærket - og spare penge.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
PA
Foto: PA

Royal Mail har lanceret frimærker med bl.a. Prins William. Men nu kan man også designe sit eget. - Foto: AP

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Royal Mail, det britiske postvæsen, går til kamp mod e-mailen og indfører digitale frimærker, SmartStamp. Det skal mindske omkostningerne ved at sende papirbreve og give firmaer mulighed for selv at designe frimærket. I stedet for dronning Elizabeths portræt kan man f.eks. placere firmaet logo - eller sit eget portræt.

Betal gebyr og forbrug
Det digitale frimærker består i programpakke fra Royal Mail. Den giver mulighed for, at man selv designer frimærket og printer det på kuverterne. Man betaler for sit forbrug via internettet.

Det koster et gebyr år fem pund, omkring 50 kroner, per måned at anvende de digitale frimærker. Men da det er billigere per brev at sende, kan digitaliseringen betale sig, hvis man sender mere end ti breve per dag.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere