0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Strid om leverpostej

Den blå foliebakke med leverpostej i butikkernes køledisk er for de fleste ensbetydende med den grovhakkede fra Stryhns. Men nu er Tulip også kommet med en leverpostej - i en blå bakke.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Meincke Sif
Foto: Meincke Sif

Stryhns eller Tulip? Hos leverpostejfabrikanten Stryhns er man sur over at konkurrenten Tulip har lanceret en postej i blå indpakning. - Foto: Sif Meincke

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hos Stryhns mener man, at ligheden mellem de to emballager er så stor, at kunderne kan tage fejl af de to selskabers produkter.

Ifølge Stryhns administrerende direktør Torben Faurby har man skriftligt krævet, at Tulip stopper markedsføringen af sin 500 grams leverpostej i den blå emballage.

Tulip har ikke svaret på henvendelsen, og derfor har Stryhns indbragt sagen for fogedretten i Randers og bedt den om at nedlægge et forbud mod markedsføring og salg af et produkt, der kan forveksles.

»Vi føler os meget alvorligt krænket og mener, at Tulip overtræder markedsføringsloven. Når Tulip ikke selv vil drage konsekvensen, må vi have fogedrettens hjælp«, siger Torben Faurby.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere