0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

SAS indfører lavprisfly

SAS sætter nye fly ind under navnet "snowflake" skal tage kampen op med lavprisselskaber som Ryanair, Virgin og easyjet.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Citrongule haleror og hvide motorer. Sådan kommer fire Boeing 737-800 fly fra Scandinavian Airlines til at markere SAS' første direkte angreb på lavprismarkedet.

Det ny design er den synlige del af en selvstændige forretningsenhed, der under navnet "snowflake" skal tage kampen op med lavprisselskaber som Ryanair, Virgin og easyjet.

Skal selv betale for mad og drikke
Snowflake lægger ud med billetter fra 415 kr. plus gebyrer for de billigste rejser. Fra København flyver snowflake til Athen, Alicante, Bologna, Malaga, Mallorca, Lissabon, Pristina og Sarajevo. Snowflake arbejder med fem priser for samtlige rejsemål, og de øvrige fire er for en enkeltrejse enten 615 kr., 815 kr., 1.115 kr. eller 1.615 kr. Til gengæld for de billige billetter skal de rejsende betale for mad og drikke om bord i flyet.

Selv om både fly og besætninger kommer fra Scandinavian Airlines, vil snowflake være sin egen. De citrongule haleror bærer nederst et lille blåt SAS-logo, men ellers står der snowflake over det hele.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere