0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lego opretter internationalt forskningsinstitut

Forskningen skal belyse børns udvikling og indlæring.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Legetøjskoncernen Lego vil være inspirationskilde for yderligere forskning i leg, indlæring og kreativitet, og derfor opretter Lego et internationalt forskningsinstitut LEGO Learning Institute, LLI.

Idéen er at samle ledende forskere fra universiteter verden over for at forske i børns udviklingsprocesser.

»Igennem flere generationer er opfattelsen af Lego-klodser blevet til mere og andet end bare legetøj. Vi har altid stået for indlæring gennem leg, og vi ser LEGO Learning Institute som en hel naturlig udvikling for Lego«, siger Terry Dunne, der er ansvarlig for forskningsinstituttet, til Ritzau.

Undersøger udvikling og tilegnelse af viden
Det første forskningsstudie er begyndt i USA, Storbritannien, Frankrig, Tyskland og Japan.

Her foretages en undersøgelse af, hvordan leg i dag påvirkes, og hvordan børn i forskellige aldersgrupper udvikler sig og tilegner sig viden. Forældre til børn i aldersgruppen 0-12 år er blevet interviewet.

Resultatet bliver offentliggjort til april.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere