0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mere luksus i indkøbskurven

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Danskerne spenderer stadig flere penge på dagligvarer, skriver Berlingske Tidende her til morgen. Når vi køber ind, bruger vi flest penge på vin, cigaretter og øl. Analysevirksomheden ACNielsen AIM indsamler løbende data fra den danske dagligvarehandel, og en gang hvert år gøres tallene op. Undersøgelsen 'Kend Dit Marked 2001' er netop offentliggjort.

Og hvad er det så, vi bruger pengene til, når vi går på indkøb? De tre mest solgte varegrupper i de over 6.000 dagligvarebutikker, kiosker og tankstationer er vin på førstepladsen, cigaretter på andenpladsen og øl på tredjepladsen.

De tre største varegrupper er med andre ord varer i luksusafdelingen. Eksempelvis er salget af rødvin vokset med syv procent i år 2000 sammenlignet med i 1999.

Mens varegruppen vin har overhalet øl og er rykket fra en andenplads i 1999 til en førsteplads i år 2000.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere