0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Overblik: Forstå metroballaden på to minutter

Københavns Kommune tilladelse til byggestøj på motorplæneklipper-niveau har udløst protester.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling  (arkiv)
Foto: Jens Dresling (arkiv)

cityringen. Der arbejdes i øjeblikket på at udvide den københavnske metro med en cityring, som efter planen skal stå færdig i slutningen af 2018. Cityringen består af 17 stationer i det centrale København.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Politikerne i Københavns og Frederiksberg Kommune gav i juni 2013 Metroselskabet lov til at udvide arbejdstiden massivt på alle 21 metrobyggepladser.

Det skete for at undgå for store forsinkelser og dermed fordyrelser af det 22 milliarder kroner dyre byggeri af Metro Cityringen, der efter planen skal stå færdig i 2018.

Ifølge Københavns Kommune var det et grønt lys til »Danmarkshistoriens mest støjende anlægsbyggeri«.

Københavns Kommunes tilladelse – et såkaldt påbud - blev 10. oktober kendt ulovlig af klagenævnet på grund af en række fejl.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter