0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Musikfestivaler tjener millioner på at levere nye rygere

Hemmelige kontrakter skaffer tobaksgiganter eksklusiv adgang til nye kunder. Festivaler skaber nye rygere og får andre til at begynde igen, siger eksperter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg (Arkivfoto)
Foto: Thomas Borberg (Arkivfoto)

diskretion. Tobaksfirmaer betaler store summer for at få eneret på at sælge cigaretter til publikum på musikfestivalerne, men de må ikke reklamere. Man skulle tæt på papskiltet til venstre på denne rullende cigaretbod på Roskilde Festival 2010 for at se, at den blandt andet solgte King's fra British American Tobacco, som havde eneretten det år.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER