0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ny chartergigant truer de store selskaber

Den britiske chartergigant First Choice vil under navnet Nazar sælge rejser til danskerne. Selskabets indtog truer mest de store spillere på det danske marked, vurderer Rejsegarantifonden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Frederiksen Johnny
Foto: Frederiksen Johnny

Foto: Johnny Frederiksen

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danskerne får endnu et charterselskab at vælge imellem, når sommerens ferierejse skal bestilles.

Den britiske chartergigant First Choice vil fra den 1. februar sælge rejser fra København og Århus til Tyrkiet. Især vil de store rejsearrangører mærke den nye konkurrent, vurderer bestyrelsesformand i Rejsegarantifonden Bent Mebus.

I forvejen er tre internationale charterselskaber repræsenteret i Danmark. Britiske MyTravel (Spies, Tjæreborg, Ving, Skibby), tyske Tui (Star Tour) og schweiziske Kuoni, der står bag Apollo.

»De små bureauer skal nok klare sig«
»Det bliver de store, der især kommer til at mærke den nye konkurrent. De mindre operatører har derimod de seneste år vist, at de kan klare sig, også i dårlige tider. De har en mere loyal kundekreds, der går efter kvalitet og ikke skæver så meget til, om der er et par hundrede kroner at spare ved at gå til konkurrenten«, siger Bent Mebus til Ritzau.

First Choice er blandt Europas store rejserkoncerner og vil i Danmark og det øvrige blive markedsført under navnet Nazar. I alt satser selskabet på at sende 25.000 gæster fra Skandinavien til fem feriebyer på den tyrkiske kyst.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere