0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lego genopliver Duplo

Lego skulle aldrig have droppet navnet Duplo. Det har kostet omsætning for over en milliard, for kunderne vil gerne have det traditionelle legetøj, og når det er klodser til små børn, skal de hedde Duplo.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Borberg Thomas
Foto: Borberg Thomas

Foto: Thomas Borberg

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Lego begik en fejl i milliardstørrelsen, da legetøjsfabrikanten valgte at ændre navnet Duplo til Lego Explore. Kunderne blev forvirrede, og siden ændringerne har Lego haft et katastrofalt dårligt salg af produkter til de mindre børn og nok især deres forældre.

Mandag meddelte Lego, at Duplo nu bliver genoplivet som led i en ny strategi, der skal få kunderne tilbage.

Lego er i alvorlig krise efter koncernen for nylig præsenterede et rekordunderskud på 1,4 milliarder kroner for 2003. Samtidig faldt omsætningen med 25 procent, og det fik Legos ejer, Kjeld Kirk Kristiansen, til selv at overtage roret.

Som en løsning på krisen skal Lego nu igen fokusere på det traditionelle legetøj.

/ritzau/

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere