0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

TV2-serie i strid med markedsføringsloven

TV-serien Shopping på TV2 om storcenteret Fields er én lang reklame, mener Forbrugerombudsmanden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Frandsen Finn
Foto: Frandsen Finn

Serien om Fields er ifølge forbrugerombudsmanden en lang reklame for stocenteret. - Foto: Finn Frandsen

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

TV-serien Shopping, som blev sendt på TV2 sommeren over, bør ikke sendes igen. Serien er i strid med god markedsføringsskik, fordi det er én lang reklame for storcenteret Fields, mener forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen.

Det skriver Forbrugernes Hus på sin hjemmeside forbrug.dk.

Det er ulovligt at sende reklamer forklædt som redaktionelle programmer i dansk TV. Men det er ifølge Forbrugerombudsmanden netop, hvad TV2 har gjort med tv-serien Shopping, som omfatter otte forskellige programmer om livet i butikscenteret Fields.

»Indholdet hører hjemme i reklameblokkene, men vises i programmer, som er underlagt TV2's redaktionelle ansvar. Derfor er der tale om maskeret reklame, som strider mod Markedsføringslovens paragraf 1«, siger Hagen Jørgensen.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere