0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Discountbutikker æder markedsandele

Discount-dagligvarebutikkernes antal i Danmark øges hver eneste uge, og lavinen ventes at få endnu mere fart på i 2005, hvor tyske Lidl kommer på banen.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Danskerne køber en stadig større andel af de daglige forbrugsvarer i discountbutikkerne.

De har en markedsandel på 30 procent i dag, og eksperter regner med, at deres andel vil nå op på 40 procent inden 2010.

Tyskere på banen
Antallet af discountbutikker passerede 1.000 i december, og lavinen ventes at få endnu mere fart på i 2005, hvor den tyske discountkæde Lidl i begyndelsen af året ventes at åbne de første butikker i Danmark.

Lidl har det største discountbutiksnet i Europa.

Discountkæderne Netto, Fakta, Aldi og Alta har mange steder i landdistrikterne overtaget den lokale købmands rolle som det nære indkøbssted.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere