0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Umuligt at flygte fra en femøre

Vor læser forsøger at slippe for kontoudtog fra Post Danmark, der meddeler, at læseren har fem øre til gode. Det går ikke helt nemt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Frimærker fås ikke længere med en værdi af blot fem øre. Det skaber problemer for vor læser. Foto: Politiken

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Det er godt at have noget til gode«, lyder et mundheld.

Vor læser Johnny Kierstein er ikke enig - i hvert fald ikke, når det drejer sig om at have noget til gode hos Post Danmark.

Efter at have købt frimærker via Post Danmarks særlige frimærkeafdeling har vor læser fået fem øre til gode, og han bliver ved med at modtage kontoudtog om sit tilgodehavende - selv om han har bedt så mindeligt om at slippe.

Blankt nej
»Kan I ikke finde en kunde, som skylder jer samme beløb? Så vil jeg forære vedkommende beløbet«, skrev vor læser til Post Danmark Frimærker - men svaret var et blankt afslag:

»Du har et indestående på kr. 0,05, og det bliver stående på din konto. Vi kan ikke disponere over beløbet på den måde, du foreslår«, svarede Post Danmark Frimærkers afdeling Service & Support.

Johnny Kierstein orker ikke at modtage flere kontoudtog og har derfor som så mange frustrerede postkunder henvendt sig til Politikens Portofond for at få hjælp.

Post Danmark ser på sagen
Og kommunikationschef Ole Schmidt Pedersen, hvorfor kan I dog ikke lade være med at sende kontoudtog til vor læser, når han nu beder jer om det? Kunne I da ikke bare stikke pengene i jeres egen lomme eller sende manden et femøres frimærke, så den sag kunne komme ud af verden?

»Nej, der er jo ikke noget, der hedder femøres frimærker længere«. Men hvorfor insisterer I på, at vor læser skal have kontoudtog efter kontoudtog, når han nærmest trygler jer om at slippe?



»Det ved jeg ikke. Men jeg skal nok prøve at finde ud af det«, lover Post Danmarks kommunikationschef.

Vi venter.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter