0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Rejsebureauer skændes efter katastrofe

Tyrkiet Eksperten har i flere aviser indrykket en annonce, hvor rejsebureauet skarpt kritiserer konkurrenterne.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De danske arrangører af rejser til de katastroferamte områder er røget i totterne på hinanden.

I helsidesannoncer i dagbladene forsvarer rejsebureauet Tyrkiet Eksperten sig mod massiv kritik i forbindelse med flodbølgekatastrofen og angriber samtidig konkurrenterne for at bruge beskidte midler for at få bureauet lukket.

Forstår ikke kritikken
Hos Star Tours, som er en af de konkurrenter, der angribes i annoncen, forstår salgsdirektør Stig Elling, ikke, hvorfor Tyrkiet Eksperten har taget dette utraditionelle skridt.

»Jeg synes ikke, at tiden er inde til mudderkastning. Lige nu er der langt vigtigere ting at tage sig til. Det har været et forløb, der har kørt over mange dage, og der er sket mange ting. Helt ærligt så forstår jeg slet ikke, hvad det er de vil, eller hvad det er, de mener«, siger Stig Elling.

Heller ikke Jan Lockhart, direktør hos Apollo og formand for Foreningen af Rejsearrangører i Danmark, finder, at kritikken er på sin plads.

»Helt ærligt så virker det, som Tyrkiet Eksperten prøver at camouflere egne utilstrækkeligheder. For mig lyder det som nogle helt absurde påstande«, siger Jan Lockhart.

Beskyldes for beskidte metoder
I avisannoncen beskylder Tyrkiet Eksperten medierne for »hetz« og langer ud efter sine konkurrenter, der beskyldes for at bruge beskidte midler mod dem for at få dem lukket.

»Alene fordi vi er kommet ind på andre selskabers marked og i løbet af to år er begyndt at sende flere turister til Thailand end vores konkurrenter tilsammen, bruger nogle konkurrenter desværre alle midler til at forsøge at knække os på det marked, hvor de har tjent cirka 4000 kroner pr. rejse. De kan ikke tåle, at vi har reduceret deres profit og solgt billige rejser til de danske ferielystne«, skriver Tyrkiet Eksperten blandt andet.

Tyrkiet Eksperten ønsker ikke at kommentere annoncen.

/ritzau/

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter