0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nemmere at klage over varer købt i udlandet

Køber man ind på ferien i udlandet, kan det være svært at klage over en vare, når først man er kommet hjem. Nyt informationscenter skal gøre det nemmere.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De udenlandske butikkerne ligger bare der og lokker - men hvad nu, hvis kameraet går i stykker, når man er kommet hjem fra ferien. Eller hvad nu hvis den lækre kashmir-trøje begynder at miste farve efter den første vask.

At det er besværligt at klage over en vare købt i udlandet kan afholde mange fra at købe dyrt ind på ferien eller på internettet.

Nyt informationscenter åbner
Men den 5. juli åbner informationscenter Forbruger Europa, som skal gøre det lidt nemmere at være europæisk forbruger.

Familie- og forbrugerminister Lars Barfoed (K) siger, at den grænseløse handel angår en stor del af de danske forbrugere. Og at regeringen gerne vil sikre, at forbrugerne får det optimale ud af handlen over grænserne, og at de kan få råd og vejledning, når uheldet er ude.

/ritzau/

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere