Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Andrew Kelly/Ritzau Scanpix
Foto: Andrew Kelly/Ritzau Scanpix

Sidste år har Arla øget salget. Det skyldes især en fremgang i salget af brandede produkter som Lurpak.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Populært smørprodukt er med til at øge Arlas salg

Sidste år har Arla øget salget. Det skyldes især en fremgang i salget af brandede produkter som Lurpak.

Økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Et større salg af blandt andet smørproduktet Lurpak har sidste år været med til at løfte den samlede omsætning hos mejerikoncernen Arla.

Det oplyser det landmandsejede selskab i en pressemeddelelse.

Samlet er omsætningen øget med én procent til 10,5 milliarder euro, svarende til lidt mere end 78 milliarder kroner.

Arla forklarer selv fremgangen med primært en stigning i salget af brandede produkter. Tilsammen har de oplevet en salgsfremgang på 5,1 procent.

De brandede produkter tæller blandt andet Lurpak, som samlet har solgt for 588 millioner euro, eller godt 4,4 milliarder kroner. Det er fem procent mere end året før.

»Arlas globale brands er fortsat kernen i vores forretning, og i 2019 er forbrugernes tillid til vores produkter steget«.

»Vi leverede en række populære mejeriprodukter og imødekom dermed den stigende efterspørgsel efter sunde og bæredygtige fødevarer, hvilket hjalp os med at overgå vores forventninger til væksten for vores globale brands«, siger Natalie Knight, finansdirektør i Arla, i pressemeddelelsen.

Også på indtjeningssiden har sidste år budt på fremgang for mejerikoncernen.

Den såkaldte Arla-indtjening, der måler den værdi, som Arla skaber per kilo mælk fra landmandsejerne, er i gennemsnit steget til 36,6 eurocent. Det er en forbedring på én procent i forhold til året før.

ritzau

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden