0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nybolig-mægler får 50.000 kroner i bøde

Det er ikke god skik at opsøge folk og spørge, om de er tilfredse med konkurrenten.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG
Bolig
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bolig
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kommer det til at koste Nybolig-ejendomsmægler Lillelund i Allerød, at han i strid med god ejendomsmæglerskik opsøgte en potentiel kunde for at få denne til at svare på spørgsmål om tilfredshed med en konkurrerende ejendomsmægler.

Det er Diciplinærnævnet for Ejendomsmæglere, der har pålagt ejendomsmægleren, bøden. Han er franchisetager ved Nybolig.

Og det glæder direktør i Erhvervs- og Byggestyrelsen, Finn Lauritzen, at nævnet har slået fast, at det er de enkelte ejendomsmæglere, der har ansvaret for, at markedsføring over for kunder overholder betingelserne for god ejendomsmæglerskik.

ritzau

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere