Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Daniel Hjorth
Foto: Daniel Hjorth

Morten Vadskær har selv oprettet en hjemmeside med sin bolig, og optimeret den, så den var let for boligsøgende at finde. På den måde har han sparet ejendomsmægleren væk.

Bolig
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

3.000 klik: Morten sælger sit hus via Google og Facebook

Med sin egen hjemmeside har Morten Vadskjær fundet 3 interesserede købere til sit hus.

Bolig
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Internettet har gjort det muligt at undgå ejendomsmæglere og dyre annoncer, når du vil sælge dit hus.

Det ville Morten Vadskær og familien afprøve, da de i august sidste år satte deres hus til salg. To ejendomsmæglere var forbi for at give bud på, hvad huset skulle koste, men de ville begge have 70.000 kroner for deres ulejlighed.

LÆS OGSÅ

»Jeg tror, at vores nordjyske nærighed fik os til at tænke, at vi kunne gøre det bedre og billigere«, siger Morten Vadskær, som er vant til at købe og sælge varer på nettet.

3.000 besøgende på et par dage
Han købte domænet villahus-aalborg.dk, tog nogle billeder af huset og oprettede en hjemmeside. Derefter sendte han besked ud til venner og bekendte via de sociale tjenester Twitter og Facebook. For at holde øje med trafikken satte han et statistikprogram op, som viste, hvor mange besøgende der kom ind på siden.

»Vi fik 3.000 visninger på et par dage. Jeg tror simpelthen ikke, at en ejendomsmægler kan få mit hus vist så mange gange bare ved at smide det på deres hjemmeside«, siger Morten Vadskær, som selv blev overrasket over, hvor mange der går ind på Google og søger på 'villa i Aalborg', hus i Vejgård' og lignende. Også Facebook viste sig som en stor hjælp, fordi de mange venner sendte billeder og links videre.

»Du når ud til utrolig mange mennesker, og der er altid nogen, som kender nogen, der er på udkig efter en bolig«, siger Morten Vadskær.

3 interesserede købere

Ud af de 3.000 klik på siden fik familien 10 positive henvendelser på deres hus og viste det selv frem. 3 af de interesserede ville gerne købe.

»Det er ret god respons på et tidspunkt, hvor jeg ikke har brugt en krone på annoncer«, siger Morten Vadskær. Midt i alle de positive tilbagemeldinger fik familien dog kolde fødder og besluttede at blive boende. Men Morten Vadskær kunne have sat fuldt blus under salgsprocessen, hvis køberne var sprunget fra.

LÆS OGSÅ

»Jeg er ikke gået så langt, som jeg kunne. Jeg kunne også have kørt Facebook- annoncer på den og købt Google Adwords, for så ville man nå meget bredere ud«, siger Morten Vadskær. .

»Ejendomsmæglerne bruger ikke de muligheder, der er på Google, og det gør det lettere for mig at få fremhævet mit hus«, siger Morten Vadskær.

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden