Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningSom regel eksisterer erhvervslederes flotte ord om virksomheders sociale ansvar kun i skåltaler. Når det kommer til handling, er det vigtigste at få så stort et overskud som muligt i årsregnskabet. Et socialt engagement opfattes som en udgift. Ikke en indtægt.
Men denne traditionelle tankegang bliver udfordret af erhvervsledere fra en række virksomheder som Skandia, IBM og Novo Nordisk, der mødes jævnlig i et netværk sammen med 11 andre firmaer for at udveksle erfaringer med at støtte frivilligt arbejde. Som csr-chef Pia Rønhøj fra IBM Danmark udtrykker det:
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her