0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dyrt spil fra Lego erobrer nyt land i den virtuelle verden

Lego har sendt et computerspil på markedet, der giver mulighed for at overføre legetøj til virtuelle legeuniverser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Fotomontage: Aslak Kelkka. Originalfoto: Warner Bros
Foto: Fotomontage: Aslak Kelkka. Originalfoto: Warner Bros
Financial Times
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Financial Times
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forestil dig Homer Simpson i Batmobilen, der kører ned ad den gule murstensvej fra ’Alice i Eventyrland’. Eller Superman, der styrer en DeLorean-tidsmaskine gennem Midgård.

Det, der engang var ren fantasi, blev for et par uger siden til virkelighed, da Lego og Warner Bros. udsendte deres kolossalt dyrt fremstillede computerspil Lego Dimensions.

Dermed har det danske legetøjsfirma taget et afgørende skridt fremad i sin digitale strategi. Spillet – hvis startpakke koster ikke mindre end 800 kroner – placerer virksomheden i et nyt markedssegment, toys-to-life-kategorien, der har en værdi af 4,5 milliarder kroner om året alene i USA.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts