Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Eric Risberg/AP
Foto: Eric Risberg/AP

Hos kørselstjenesten Uber hersker der en skånselsløs virksomhedskultur, og nu anklages selskabets ledere for at fremelske den. (AP Photo/Eric Risberg, File)

Global økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Susan Fowler har fået nok: Står frem og fortæller om diskrimination og sexchikane hos Uber

Afsløringen har fremkaldt hændervridende diskussioner om de urimelige arbejdsvilkår for kvinder i Silicon Valley, og hos Uber har de skabt en indre  krise.

Global økonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Når nye medarbejdere tiltræder hos kørselstjenesten Uber, bliver de bedt om at støtte op om selskabets 14 kerneværdier, der blandt andet handler om, at man skal turde satse dristigt, at man skal være »besat af« kunden og »altid mase på«. Uber lægger særlig vægt på meritokrati, altså at det er de bedste og kvikkeste medarbejdere, der stiger i graderne, også hvis det giver sure miner hos kolleger, der føler sig forbigået.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden