0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Topminister revser bankerne

Økonomiminister Lene Espersen (K) griber ind over for, at banker straffrit kan vildlede deres kunder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Forstædernes Bank skal ikke blot kunne nægte at betale erstatning til en kunde, som ifølge myndighederne er blevet vildledt af sin bank. Det mener økonomiminister Lene Espersen (K).

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Økonomi- og erhvervsminister Lene Espersen (K) griber nu ind over for banker, der nægter at betale erstatning til kunder, som har fået myndighedernes ord for, at de er blevet vildledt af banken.

»Det er helt sikkert ikke holdbart, at en bank ikke retter sig efter en kendelse, blot fordi den er uenig«, siger Lene Espersen.

I en sag har Forstædernes Bank nægtet at betale erstatning til en kunde, som ifølge Pengeinstitutankenævnet blev vildledt så voldsomt, at hun tabte 30 pct. af sin pensionsopsparing, mens banken tjente op mod 40.000 kr. på hende.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere