0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nu får bankkunder hjælp

Siden Finanstilsynet i 2002 overtog ansvaret for bankerne, har kunderne været på herrens mark, mener eksperter. Det ændres nu.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Skrækhistorier om bankers håndtering af deres kunder har tårnet sig op i den seneste tid.

Men faktisk har danske bankkunder lige siden 2002 manglet en myndighed, der slår hårdt ned på vildledende banker og dårlig rådgivning.

Dengang for syv år siden blev ansvaret for området taget fra Forbrugerombudsmanden og lagt over hos Finanstilsynet – efter pres fra bankerne – og sidenhen har kontrollen ikke været god nok. Sådan lyder kritikken fra en række eksperter, som Politiken har talt med.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere