0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jyske Bank lader kunderne vente

Der kan gå op til fire uger, før Jyske Bank fortæller, om tre kunders erstatningssager skal afgøres ved en domstol eller ej.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MORTEN LANGKILDE
Foto: MORTEN LANGKILDE

Jyske Bank er havnet i et stormvejr efter 400 kunder har stævnet dem for vildledende rådgivning efter tab på 800 millioner i »sikker investeringsfond«. Arkivfoto.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De tre Jyske Bank-kunder, der har fået Pengeinstitutankenævnets enstemmige afgørelse om, at de skal have deres tabte investeringer tilbage, kan godt indstille sig på, at de ikke får deres penge tilbage lige med det samme.

Der kan nemlig gå op til fire uger før Jyske Bank tager stilling til, om sagerne skal for en domstol, eller om banken vil følge Pengeinstitutankenævnet afgørelse.

»Efter vedtægterne har man fire uger til at gennemgå sagerne, når en afgørelse i Pengeinstitutnævnet går en imod. Vi meddeler inden for de fire uger, om vi vil følge afgørelsen«, siger juridisk direktør i Jyske Bank, Peter Stig Hansen til tjek.dk.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter